Výstava Rybaření patří mezi největší a nejprestižnější rybářské akce v ČR, které se pravidelně účastní i naše firma. Abychom vyhověli našim zákazníkům a dokázali jim odborně poradit, tak musíme mít i kolektiv, složený ze zkušených rybářů, mezi něž patří i Pavol Mihál, který napsal následující řádky …..
Rád bych se touto cestou podělil o své dojmy z brněnské mezinárodní rybářské výstavy „Rybaření 2008", které jsem se poprvé zúčastnil v pozici vystavovatele - ve stánku firmy Fish-Pro s.r.o., která vyrábí rybářské potřeby pod svou vlastní značkou MIVARDI. Tato značka si našla oblibu u mnoha rybářů a mezi českými rybáři je již velice známá. Rok od roku se sortiment značky MIVARDI rozšiřuje a bylo to vidět i na výstavě, protože skoro 80 % vystavovaných exponátů tvořila právě značka MIVARDI a právě na tuto značku byl stánek situován a návštěvníci ho našli pod tímto názvem. Stánek MIVARDI svou rozlohou skoro 100 m2 patřil na výstavě již tradičně mezi největší.
Podle tiskové zprávy BVV se této výstavy zúčastnilo 109 firem z 5 zemí na celkové výstavní ploše 2554 m2. Protože v době konání rybářské výstavy probíhaly v areálu BVV i další akce, lze těžko přesně říct, kolik lidí výstavu navštívilo -podle statistik z BVV od středy do neděle sem zavítalo asi 65.000 platících návštěvníků, z toho zhruba 25% směřovalo do pavilónu F na RYBAŘENÍ.
Ačkoliv samotná výstava byla otevřena až ve středu 26. března, přípravy na tuto největší rybářskou akci začaly už několik týdnů předem. O tom, kolik práce a úsilí (a možná i bezesných nocí) to stálo, by mohl hodně vyprávět Dušan Bednařík, který byl ve firmě pověřen zabezpečením účasti - od přihlášení firmy, přes návrh a vytvoření stánku až po dopravení zboží na místo konání a mnoho dalších organizačních detailů, o kterých běžný návštěvník mnohdy vůbec nic netuší.
Cílem výstavy není jen prodávat zboží, ale také se prezentovat v očích veřejnosti a případně získat další obchodní partnery. K tomu musí být uzpůsoben i stánek - samozřejmostí je místo na jednání, místnost, kde se dá v klidu něco sníst nebo si dát kafe, a také nezbytný sklad na zboží. Troufám si říct, že se vše Dušanovi povedlo na jedničku, vždyť to také nebyla jeho první akce takového rozsahu. Není to jenom můj osobní dojem, vycházím i z názoru známých, kteří mě tam navštívili a pochvalných slov dalších návštěvníků.
Do Brna jsem přijel až ve čtvrtek spolu s Jirkou Ouředníčkem, který už několik takových akcí absolvoval, a cestou mi dával školení. Musím přiznat, že ve všem měl pravdu - „byl to opravdový MAZEC" (pro nezasvěcené, to je Jirkův oblíbený výrok označující něco skutečně EXTRA).
Jako podporu přímo na výstavu se firmě povedlo získat Davida Maixnera (státní trenér české reprezentace v přívlači), který již předtím několik měsíců testoval vláčecí pruty s navijáky zn. Mivardi a byl tudíž přes přívlač tím pravým mužem na svém místě.
Kdo někdy navštívil firemní prodejnu Fish-Pro v Horních Počernicích, může potvrdit, že prodej rybářských potřeb už není jen položit prut na pult a vzít od zákazníka peníze. Dnešní zákazník chce být o výrobku informován (původ, použitý materiál a technologie, vlastnosti atd.) a také chce poradit - kdy a kde použít jaké montáže, jaké krmení apod. I z toho důvodu se ve stánku firmy dále činili Vašek Freylich (asistent státního trenéra plavaná), Míra Melcher (majitel a zároveň státní trenér plavaná), již zmiňovaný Dušan Bednařík (plavaná), Jirka Ouředníček (kdo chytá feeder, tak ví, jeden z našich nej v této oblasti) a další.
Jako již každoročně, „trhákem" firmy bylo kolo štěstí. Sám jsem měl tu čest obsluhovat zákazníka ze Slovenska, který se téměř hodinu rozhodoval pro nákup těch nejdražších kaprových prutů (bál se, aby mu zbyly peníze na cestu domů) a nakonec si vytočil slevu 75%! Škoda, že nebyl po ruce foťák, tak šťastného člověka už jsem dlouho neviděl. Tato vytočená sleva však nebyla nejvyšší! Několik zákazníků si vytočilo slevu 99 % a pořídili si tak rybářskou výbavu za směšné peníze, jako například jedem mladý klučina, který si vybral dva pruty s navijákem, v celkové hodnotě 4000,- Kč a při vytočení této slevy ho přišla výbava na 40,-Kč.
Byl to pro mě neopakovatelný zážitek - na stánek se vrhali desítky koupěchtivých zákazníků. Nebyl snad jediný z těch tisíců, který by se nezastavil, nezeptal se. Také jsem už druhý den měl problémy s hlasivkami, ale naštěstí jsem to večer vždycky nějak doléčil.
Výstava končila v neděli odpoledne, a při balení se prodalo ještě několik prutů a navijáků - to byli ti nerozhodní, kteří se pořád nemohli rozhoupat a kupovali na poslední chvíli. Bohužel sám jsem měl jen málo času se podívat do jiných stánků, takže jen vždycky před otevřením na pár minut rychlé kolečko výstavním pavilonem. Myslím, že každý, kdo přijel, nelitoval. K vidění a zakoupení bylo vše od plavačky přes přívlač až po kaprařinu a zastoupeny byly firmy takového jména jako Sensas, Milo, Colmic, Sarfix, Nikl, Royal Bait atd. Omlouvám se, pokud na někoho zapomněl, ale jako plavačkář jsem koukal především na ty značky, ke kterým mám nejblíže.
Pro ty, kteří nepřijeli nebo nemohli přijet, přikládám pár fotek a zvu na příští rok do Brna do stánku firmy Fish-Pro.